Optimizarea motoarelor de căutare ( SEO ) determină cât de înalt este un site web în motoarele de căutare obișnuite, cum ar fi Google. Indiferent de tipul de afacere pe care îl desfășurați, indiferent dacă este vorba de o consultanță în comunicații sau de un magazin de prăjituri, o strategie SEO eficientă este o modalitate inteligentă de a spori vizibilitatea online, de a atrage noi clienți, de a vă dezvolta afacerea și de a crește profiturile.
Să spunem că dețineți o afacere de catering în București, EzraFood Delivery. Dacă o persoană introduce „EzraFood Delivery” în Google, iar site-ul dvs. web este unul dintre primele rezultate care apar, șansele sunt mari că vă vor vizita pagina – și sperăm că utilizatorul Google va accesa pagina noastră.
Într-o epocă în care oamenii se bazează pe internet pentru a găsi de la curățătorie chimică locală până la hoteluri din țări străine, găsirea pe internet este esențială. Companiile recunosc acest lucru și își alocă bugetele de marketing în consecință. Statistica celor de la SEMrush The State of Content Marketing din 2019 a dezvăluit că optimizarea motoarelor de căutare a fost considerată pe scară largă drept cea mai eficientă tactică de marketing a conținutului din 2019 menținându-și și în 2021 acelasi statut.
Vizibilitatea site-ului dvs. web se referă la cât de bine apar paginile tale în rezultatele motorului de căutare. Algoritmul Google determină unde apare conținutul pe pagina de rezultate a motorului de căutare (SERP). Google folosește algoritmi complexi pentru a determina ce conținut este cel mai relevant și valoros pentru utilizatorii de internet. Acești algoritmi iau în considerare mulți factori, de la câte alte site-uri web se conectează la site-ul dvs. web (indicând că platforma dvs. este o autoritate) până la utilizarea cuvintelor cheie, descrierilor, recomandărilor, locația dvs. și asa mai departe.
Cum puteți ajunge la acele locuri de top râvnite în Google? Vă evidențiem câteva strategii esențiale pe care trebuie să le urmați pentru a îmbunătăți performanța site-ului dvs. în motorul de căutare Google.
Conținutul de înaltă calitate se află la baza succesului SEO. Pentru a atrage motoare de căutare trebuie să adăugați în site-ul dvs. cu conținut. Pentru început, asigurați-vă că fiecare pagină include cel puțin 300 de cuvinte cu conținut original. Motoarele de căutare pot detecta conținut duplicat 100% și vă pot penaliza pagina pentru utilizarea conținutului copiat.
Conținutul ar trebui să fie împărțit în bucăți scurte delimitândul cu ajutorul subtitlurilor H2 și H3 astfel încât articolul să poate fi ușor de citit, deci este ușor de scanat.
Mai presus de toate, conținutul trebuie să îndeplinească criteriile EAT ale Google : expertiză, autoritate, încredere și un conținut de intenție. Google a introdus această terminologie în 2018 cu câteva modificări in 2021 legt de conținutul de inte3nție. EAT este deosebit de important pentru subiecte sensibile, cum ar fi îngrijirea sănătății, știința și dreptul. Factorii care stimulează scorul EAT includ citarea unor experți respectați (de exemplu, dacă conduceți un site de îngrijire a sănătății, consultați profesioniștii din domeniul medical) și referirea la surse de încredere (cum ar fi site-urile „.edu” sau „.gov”).
Conținutul nu trebuie doar să fie de înaltă calitate. De asemenea, trebuie optimizat pentru motoarele de căutare. Cum faci asta? Puteți începe cu această listă de verificare de bază pentru SEO pe pagină:
De asemenea, este recomandat să inserați linkuri către site-uri de înaltă calitate, cu o clasare bună în întregul conținut.
Linkurile interne sunt de asemenea utile pentru că ele vor direcționa cititorii către diferite pagini de pe site-ul dvs. web, menținându-i implicați, asmena unui supermarket în care găsești tot ce îți trebuie.
Cuvintele cheie sunt o considerație critică pentru optimizarea pe pagină. Conținutul dvs. ar trebui să includă cuvinte cheie vizate – în esență, ce cuvinte sau expresii ar putea căuta utilizatorii de internet care, în mod ideal, le-ar duce la pagina dvs., gândiț ce cuvinte ar căuta alții utilizatori al motorului de căutare Google.
Cuvintele cheie spun motorului de căutare despre ce este pagina dvs. În plus față de un cuvânt cheie principal pentru fiecare pagină, este de asemenea bine să aveți cuvinte cheie secundare de sprijin având la baza aceeași nișă.
Cuvintele cheie sunt, de asemenea, importante dincolo de conținutul real al paginii web pentru că cu ele ar trebui să creați un titlu meta și o descriere meta care vorfi listate în SERP.
Pentru a alege cuvintele cheie, grupurile de cuvinte sau sinonime ale acestoră vă recomand să folosiți Motorul de căutare Google care vă va genera în mod instant câteva sugestii, spre exemplu la o simplă căutare al cuvintelor cheie „producție clipuri video” Google îmi face următoarea sugestie:
Alte instrumnete sunt: Google Keywords Planner, Keywords Research de la SEMRush, etc….
Începeți cu exemplul nostru pentru alegerea cuvintelor cheie, unde veți avea o privire cuprinzătoare asupra interogării.
Unele dintre modalitățile de îmbunătățire a vizibilității dvs. online nu au nicio legătură cu ceea ce este pe site-ul dvs., ci pe site-urile altor persoane. Întrucât din ce în ce mai mulți oameni sunt direcționați către site-ul dvs. web de pe alte site-uri web, Google recunoaște acest lucru și poate clasifica site-ul dvs. în mod corespunzător. Deci, cum conduceți acest trafic?
Backlink-urile sunt răspunsul. Acestea sunt linkuri de pe alte site-uri web care direcționează oamenii către site-ul dvs. Atunci când site-ul dvs. este menționat în mod constant de alte site-uri web, recuonscute de către Google ca siteuri de calitate, Google va recunoaște că și siteul nostru este de încredere.
O modalitate eficientă de a genera backlinks de calitate este de a crea un conținut convingător și de a permite altor site-uri web și bloguri să îl folosească în conținutul lor. Utilizatorilor le place să împărtășească informații calitative, mai ales atunci când au date relevante sau importante!
Conținutul fantastic nu vă va duce departe dacă platforma dvs. nu este accesibilă și sigură. De asemenea, nu veți putea genera backlinkuri de înaltă calitate dacă site-ul dvs. web nu este văzut ca fiind de încredere. Pentru a vă asigura că site-ul dvs. web este sigur, utilizați criptarea HTTPS. Aceasta oferă certificatelor SSL site-ului dvs., creând o conexiune sigură între platforma dvs. și utilizatorii finali și protejează informațiile pe care utilizatorii le pot furniza site-ului, cum ar fi parolele.
Pentru a vă asigura că site-ul dvs. web este accesibil, trebuie să fie bine creat din punct de vedere tehnic. Acest lucru face ca roboții Google să vă poată accesa cu ușurință paginile în totalitate.
Crawlability asigură că motoarele de căutare vă pot găsi site-ul. Având în vedere că există miliarde de pagini web live, este destul de important! Doriți să faceți cât mai ușor posibil ca roboții motoarelor de căutare să acceseze cu crawlere, să indexeze și să înțeleagă tipul de conținut pe care îl furnizați. Explorarea cu crawlere se referă la procesul motorului de căutare pentru căutarea paginilor web noi sau actualizate. Puteți verifica Google Search Console pentru a vedea câte pagini ale site-ului dvs. Google a accesat cu crawlere.
„Googlebot” navighează în mod constant cu crawlere pe web, caută și indexează pagini. Unele dintre cele mai frecvente motive pentru care Googlebot ratează site-urile este că site-ul este lansat recent sau designul site-ului face dificilă accesarea cu crawlere în mod eficient sau politica dvs. blochează Googlebot să nu fie accesat cu crawlere. Ar trebui să permiteți lui Googlebot să acceseze orice fișier CSS, JavaScript și imaginile utilizate pe site-ul dvs. web.
De asemenea, ar trebui să îi spuneți Googlebot ce pagini să nu acceseze cu crawlere, folosind un fișier „robots.txt”. Aceasta trebuie plasată în directorul rădăcină al site-ului dvs. Google Search Console are chiar și un generator „robots.txt” pe care îl puteți utiliza. De exemplu, Google vă recomandă să nu permiteți accesarea cu crawlere a paginilor de rezultate ale căutării interne. De ce? Utilizatorii se frustrează dacă fac clic pe rezultatul unui motor de căutare, dar ajung pe un rezultat diferit al motorului de căutare pe site-ul dvs. web.
Tehnologia Internetului a parcurs un drum lung de când a devenit disponibilă pentru publicul larg. Zilele de așteptare nerăbdătoare pentru conexiunile dial-up au trecut de mult. Construcția paginii dvs. web ar trebui să reflecte acest lucru. Site-urile Google poziționate în top au în medie un timp de încărcare mai mic de 3 secunde. Pentru site-urile de comerț electronic, 2 secunde este considerat pragul acceptabilității. Potrivit webmasterilor Google, Google urmărește să se obțină încărcarea paginilor în mai puțin de o jumătate de secundă.
Roboții motoarelor de căutare pot estima viteza site-ului pe baza codului HTML al paginii dvs. Google accesează și datele utilizatorului browserului Chrome pentru a obține informații despre viteza de încărcare. Puteți face mai multe lucruri pentru a vă accelera site-ul, cum ar fi minimizarea cererilor HTTP, minimizarea și combinarea fișierelor și utilizarea încărcării asincrone pentru fișierele JavaScript și CSS.
Timpul de răspuns al serverului este o altă problemă de abordat într-un viitor articol.
Am vorbit despre importanța creării de conținut de calitate și conținut optimizat SEO din punct de vedere tehnic. Conținutul dvs. trebuie să îndeplinească și un alt criteriu: trebuie să fie atrăgător. Google folosește instrumentul de inteligență artificială RankBrain pentru a evalua implicarea utilizatorilor.
RankBrain analizează elemente precum rata de clic (câți oameni dau clic atunci când li se prezintă un rezultat al motorului de căutare) și timpul de ședere (cât timp petrec oamenii pe un site). De exemplu, dacă un utilizator vă vizitează site-ul web, dar pleacă imediat, acest lucru va afecta performanța site-ului dvs. (dacă mulți oameni fac acest lucru pe site-ul dvs., aveți o „rată de respingere” ridicată).
Crearea de conținut atrăgător este cheia pentru a atrage oamenii și a-i menține acolo. Folosiți o arhitectură clară a site-ului, care facilitează navigarea oamenilor. Designul web de înaltă calitate, imaginile captivante și imaginile captivante contribuie la menținerea oamenilor pe pagină.
Marcarea schemei, sau date structurate, este un tip de microdate back-end care spune Google cum ar trebui clasificată și interpretată pagina. Aceste date ajută motorul de căutare să determine tipul de pagină – de exemplu, dacă în pagină este vorba despre : o rețetă sau un capitol de carte? Datele structurate ar trebui să fie relevante, complete și specifice locației.
Schema.org oferă un limbaj universal pentru date structurate. Toate acestea fac parte din arhitectura site-ului dvs. backend.
Recomandarea noastră este să folosiți un plugin specific care face în mod automat acest lucru posibil, pentru WordPress puteți folosi cu încredere Yoast Plugin.
Autoritatea unui site web prevede în esență cât de bine se va clasa un site web în rezultatele căutării Google. Este o măsură rapidă de a vedea potențialul SEO al unei pagini. Site-urile cu scoruri mai ridicate sunt mai susceptibile să se claseze mai sus în motoarele de căutare. Când vă înregistrați domeniul, rețineți că este nevoie de timp pentru a construi autoritatea. SEO OnPage, backlink-uri și viteza de încărcare sunt toți factorii care ajută pentru a obține un scor de autoritate ridicat al site-ului.
Computerele nu mai sunt gardienii internetului, conform unui studiu realizat de insse.ro arată ca 86% dintre utilizatorii de internet se conectează online de pe telefonul mobil . Majoritatea tot traficul web la nivel mondial este acum generate de telefoanele mobile. Recunoscând importanța navigării pe internet, Google a afirmat în mod explicit că compatibilitatea cu dispozitivele mobile este un factor SERP. Google oferă un instrument de testare pentru dispozitive mobile, pe care îl puteți utiliza pentru a identifica obstacolele în calea utilizării dispozitivelor mobile.
Vă amintiți referirea la EAT în discuția despre conținut de înaltă calitate? Listele de afaceri de încredere reprezintă o piesă a puzzle-ului, mai ales când vine vorba de „T” – încredere. Listele de afaceri, numite și citate, sunt deosebit de importante la nivel local.
Stabiliți o pagină Compania mea pe Google pentru a demonstra că organizația dvs. este reală și legitimă. Acest lucru este conectat nu numai la Căutarea Google, ci și la Google Maps, ceea ce face clienții mai ușor să vă găsească online și în lumea reală. Vă puteți sprijini în continuare credibilitatea prin crearea de profiluri comerciale în directoare online legate de industrie. De asemenea, asigurați-vă că numele companiei și informațiile de contact sunt listate în mod constant în toate profilurile dvs. online.
Activarea pe rețelele sociale este o modalitate excelentă de a stimula implicarea utilizatorilor. Postarea de linkuri către conținut de calitate pe Instagram, Facebook, Twitter etc., vă atrage clicuri și atrage utilizatori. Există peste 3,6 miliarde de oameni care utilizează rețelele sociale. Este un public uriaș de atins (și o mulțime de trafic posibil către pagina dvs.)! Determinarea pe ce platforme de socializare să vă concentrați depinde în mare măsură de publicul țintă. Această defalcare demografică a utilizatorilor de social media vă poate ajuta.
Google acordă o atenție sporită conturilor de socializare în general. De exemplu, cumpărarea de adepți pentru conturile de socializare poate da inapoi. Un cont de social media cu 100.000 de adepți, dar nicio interacțiune nu pare mai puțin legitimă decât un cont cu 10.000 și o mulțime de implicare activă. Google a depus chiar un brevet pentru tehnologia menită să stabilească dacă conturile de socializare sunt reale sau false.
Atunci când utilizați rețelele de socializare, evitați trimiterea de spamuri la cereri de linkuri sau achiziționarea de linkuri de pe alte site-uri cu speranța de a vă îmbunătăți rangul de pagini. În loc să promovați fiecare conținut mic pe care îl creați, concentrați-vă pe promovarea articolelor mai mari și mai atractive. Articolele bine cercetate și de lungă durată care abordează subiecte fierbinți în nișa dvs. sunt minunate pentru partajare!
Un mod subtil de a ajunge în partea de sus a paginilor cu rezultatele căutării este prin fragmente. Fragmente apar înaintea clasamentului obișnuit, plasându-vă automat în „poziția zero” dorită a paginii clasamentelor, chiar dacă nu „câștigați” cursa din punct de vedere tehnic.
Există un fir comun care trece prin toate punctele de mai sus, indiferent dacă sunt legate de elemente tehnice back-end sau de conținut vizibil real, front-end. Totul este ușor de utilizat. Mulți oameni presupun că SEO de succes are ca scop îndeplinirea algoritmilor unui bot Google. Deși din punct de vedere tehnic algoritmii sunt pozițiile de conducere, totuși oamenii sunt cei care elaborează acești algoritmi – și îi elaborează având în vedere utilizatorul final, o persoană reală.
De sus în jos, site-ul dvs. web trebuie să acorde prioritate intereselor publicului dvs. țintă. Aceasta înseamnă soluționarea problemelor tehnologice, cum ar fi timpul de încărcare, în timp ce creăm conținut convingător care oferă valoare utilizatorilor. Asta înseamnă includerea etichetelor de titlu, a textelor descriptive alt și a structurii corespunzătoare a titlurilor și a subtitrărilor. Acesta este SEO de bun simț și, de asemenea, lărgește audiența la care puteți ajunge.
Sfaturile de mai sus vă pot ghida drumul către o strategie SEO de succes, mai ales dacă abia ați început să faceți marketing de conținut și SEO.
Toate acestea, aceste sfaturi vă pot aduce o poziție de top în căutarea Google care, trebuie să recunoaștem, necesită timp, energie și o atenție deosebită la detalii. Fie că sunteți în căutarea de asistență pentru cercetarea cuvintelor cheie, fie că doriți să vă urmăriți poziția , există multe elemente de reținut. Amintiți-vă doar că SEO este un maraton, nu un sprint.
Noi utilizăm și recomandăm cu tărie pentru siteurile create cu WordPress utilizarea pluginului Yoast SEO pentru că vă va ajuta atat grafic căt și sugestiv în parcurgerea cu ușurință al acestor 15 pași pe care le-am explicat pe fiecare în parte.
4 plugin-uri SEO de top pentru WordPress (+ instrumente bonus)
6 februarie 2021 at 0:04